onsdag, november 08, 2006

Ur led är tiden, ve oss


Vad är det som händer? Sitter man där och slötittar på "På spåret" och så går resan plötsligt till Dublin. Vaknar genast till. Kan alla frågorna. Tycker att "På spåret" är världens bästa program.

"Och nu blir det musikfråga", säger Oldsberg och så glider kameran över till bandet. Men herregud!!! Vad spelar dom? Ett Thin Lizzy-potpurri??? Är det sant? Vad har min ungdoms hårda rockhjältar hjältar med Triple & Touch, Ingvar Oldsberg, Magnus Härenstam och Björn Hellberg att göra?

Nu låter det för all del ganska bra, men kontextet är i alla fall fullständigt fel.

Frågorna? "Vad hette bandet?" och "nämn en känd gitarrist".

Härenstam har ingen aning, som tur är höll jag på att säga, och Kajsa Ingemarsson drar till med "Phil Lynott and the Spectres". Skönt. Då behöver jag inte känna mig uråldrig än.

Men Kajsa, Spectres var bandet som Steve Perry fanns i innan han kom till Journey. Det vet väl varenda människa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag började kolla efter middagsdisken när bandet började köra Lizzy och blev lika förvånad. Heder åt bandet som gjorde softa versioner av låtarna. Mer Lizzy i TV!

The Hawk sa...

Helt rätt! Mer Lizzy i TV! Ken Rudbo for president!