torsdag, november 30, 2006

Snapphanar


Missa den inte, SVT:s stora dramaproduktion, två långfilmslånga avsnitt, julafton och juldagen...

Det är faktiskt bland det sämsta jag sett i hela mitt liv, Kalabaliken i Bender och Mördartomaterna anfaller möjligtvis undantagna. Eller, äh, det är nog ungefär samma magnitud på pekoral. Det är definitivt så ruttet att man sitter kvar och kliar sig i huvudet och undrar vad som händer. Det är omöjligt att slita sig.

Snapphanar har allt; repliker som skulle kunna få döda att skratta ihjäl sig, rollkaraktärer utan ett uns av trovärdighet, en handling som går till historien som den mest ogenomtänkta och hafsiga jag sett, logiska luckor, stora svulstiga hopp och hål...

Och regin sen; "Se rädd ut, spärra upp ögonen", "se död ut, visa ögonvitorna", "se elak ut, sänk ögonbrynen".

Stackars Tuva Novotny, stackars Anders Ekborg, stackars alla inblandade.

Stackars oss om det är sånt här våra licenspengar går till.

4 kommentarer:

Regn sa...

Betala ingen licens då. Njut av förnedringsteve och proffsboxning i stället.

The Hawk sa...

Jag betalar min licens utan att knota, men svensk tv brukar vara bättre än så här. Fast å andra sidan, underhållningsvärdet är ju enormt.

Anonym sa...

Samtal mellan skaparna av Snapphanar.
Vi måste ha något spännande som händer ibörjan Hhmm.Jag vet!! vi skjuter Nils Geting:Men vafan han ska ju ha huvudrollen.Jamen stoppa på han en tjock jävla bibel som kulfångare.Klockrent.
Andra avsnittet då???
Lätt som en plätt.Vi skjuter den supercoola tjejen med den supercoola ögonbindeln rätt ihuvudet och sen i bara farten kan dom väl snitta den där stora jäveln i magen sedan kör vi på samma linje som förut,att dom är övermänskliga och så får dom också klara sig.Fy fan va bra,känner du att vi är på gång??
I sista avsnittet måste vi hitta på något riktigt jävla unikt,låt mig tänka.Jag har slut på mitt rökheroin,kan jag få lite av dig snälla??Jag tänker så himla bra då.
Nu kommer det,nu kommer det, lyssna nu noga för fan så det inte försvinner......
Är du beredd??Håll i hatten.
VI SKJUTER KUNGEN.Sen på slutet kan han dyka upp på en balkong och hålla ett jävla tal och sen får det vara slut.
Hyfsat bra vi är,vi spikar det.

The Hawk sa...

Ha!

Precis så tror jag också det gick till. Inte visste jag att du hade sådana connections...