onsdag, november 29, 2006

Hommage till ett skumbad

Om bastubadet har något manligt kärvt över sig, svett och traktorprat och folköl liksom, så är skumbadet till sin karaktär en lite sensuellare och kvinnligare företeelse. Väldoft, värme, grapefruktjuice med isbit på badkarskanten, doftljus, det där löddret som liksom sluter in en och får en att slappna av i hela kroppen.

Jag gillar både bastu och skumbad men i kväll har jag avnjutit det senare.

Nu sitter jag här i nattens mörker och doftar rosenblad och det känns oerhört gott. Det är nästan så jag längtar efter en tunn liten negligé så här efteråt, för att liksom fullända den där silkesmjuka omslutningen. Fast det går med frottemorgonrock också.

Det är klart att det skulle kunna varit ännu lite skönare om badkaret varit sådär en halvmeter längre (så jag fått plats med hela min kurviga lekamen på en gång) men det funkar ändå. Jag glider liksom runt i badkaret. Ibland badar jag benen och kroppen upp till snoppregionen någonstans och sedan byter jag och tar ner överkroppen och huvudet och då åker benen liksom upp och tar spjärn mot väggen. Det är för all del ganska skönt men jag tänker alltid, "det är väl så här alla tjejer känner sig när de är på gynundersökning, hoppas inte barnen pillrar upp låset när jag ligger så här, det känns så privat". Dessutom hör jag ju inget när jag har huvudet under vattnet.

Jag brukar bada underkroppen lite mer än överkroppen men aldrig någon del så lite att den inte blir helt avslappnad.

När J och T var här och hälsade på sist så fick jag en flaska vin i gåva medan L fick en jättestor badbomb med blommor och fruktbitar i och jag vet inte vad mer. Det tycker jag var lite sexistiskt av det där gamla konservativa paret och jag blev avundsjuk och tänkte "badbomber är i alla fall för gayiga för mig", lite surt så där. Fast egentligen ville jag ju ha en.

Jag kanske håller på att komma ut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Juice? Det låter väldigt straight. För att ytterligare höja njutningen kan jag rekommendera ett glas champange eller ett glas välkylt vitt vin. Då har du kommit ut på riktigt.

Regn sa...

Komma ut??! Jag kräks... Glöm din dröm.. Är du säker på att du inte känner en dragning åt konstsim också? Det kan jag rekommendera annars, poolblått vatten à la Esther Williams och du får ha blommig badmössa och läppstift. Dessutom förutsätts du le skälmskt hela tiden, och då syns inte svettfläckarna i grenen..

The Hawk sa...

Champagne får det bli, fortsättningsvis. Tack för tipset Darling!