lördag, november 25, 2006

...och Gud må förlåta mej somliga rader

...slutet på den här nostalgitrippen...

Kanske.

Min vän frågade mig "om du fick resa tillbaka och göra om någonting i ditt liv, skulle du göra det då?".

"Jag tror inte det", svarade jag, "jag håller på att lära mig att resa till i stället för ifrån. Det gör dom i Afrika. Det har jag lärt mig på kurs."

Samlare som jag är så hittade jag i alla fall ikväll en del "ord från förr". En del kunde jag skratta åt, men annat fick mig att tänka.

"Rör vid min själ
fläta mitt hår
gör vad du vill
men gör det försiktigt
mjuka fingrar måste röra
för min trygghets skull"

Eller

"Ditt huvud i
ett moln av ull
du sover än
i vackra drömmar
min hand sluts om ditt bröst
du ler
och aldrig har jag sett dig
vackrare än nu"

Eller

"Så du spinner
i mitt öra
och trycker nosen din
mot min
jag ser en vällustglimt
där i ditt öga
men
ska vi leka
pälsdjurslek
igen
får du allt dra in
klorna först
kissen min
min päls är ännu öm"

Jag visste mer om kärlekens basala villkor då än jag vet nu.

2 kommentarer:

Regn sa...

Om man inte ska stelna i cynism och allmän svarsyn, måste man få drunkna i basal kärleksnostalgi, så fort behovet gör sig gällande!

Regn sa...

SVARTsyn skulle det vara..