torsdag, november 23, 2006

Inte sett men väl hört

Connemara från den där Live-dvd:n nu. Den låg upplagd som mp-3-fil på en torrentsite och jag kunde inte motstå en liten "sneak-peak"...

Inte så magiskt som jag kanske trott. Jag hade nog hoppats på en softare version, lite mer nära orginalet kanske... Här blev det mer U-2-stuket. Men det var såklart häftigt att den under solopartiet övergick till "det irländska gunget" från "Halvvägs till havet" i säckpipeversionen som fanns med på "Slutna rum". Det kanske man kan kalla crossover.

(Nu förstod ingen utom den synnerligen initierade Lundell-lyssnaren vad jag menade. Men man kan väl få vara lite snobbist ibland?)

Edit 25/11. 01.34.

Efter ytterligare ett partre till tjugotvå lyssningar måste jag ändra mig. Det här är f-cking briljant. U2 kan lägga ner. Ulf och JB regerar. Nu är jag ännu mer besviken. Jävla Ulf Lundell. Hur kunde du svika mig så?

Inga kommentarer: