torsdag, november 02, 2006

Fick en "get-to-know-you-quiz" av Eva Lovén

Och jag kan väl lika gärna ställa ut mig till allmän beskådan.

Fyra saker om olika saker om mig - Saker som du kanske eller kanske inte vet om mig.

A) Fyra jobb som jag har haft:

1. Extraordinarie provtagare vid Lantmännens silo, Kumla
2. Tidningsbud
3. Krogtrubadur
4. Helgvikarierande lokalredaktör för Örebro-Kuriren

B) Fyra filmer jag kan se om och om igen:

1. Ringentrilogin
2. Big Fish
3. Tillbaka till framtiden-trilogin (Återupptäckt som genialisk tillsammans med Agnes.)
4. Thelma & Louise

C) Fyra platser jag har bott på:

1. Skolvägen 45
2 Solhemsgatan 9 A
3. Köpmangatan 16
4. Kyrkogatan 4

(Samtliga adresser i Kumla, vilken vågad kille jag är...)

D) Fyra TV-program jag älskar att titta på:

1. Hockeykväll
2. Lost
3. Aktuellt
4. Filmkrönikan (men den var bättre på Orvars tid.)

E) Fyra platser jag har semestrat på:

1. Irland
2. Maldiverna
3. Tjeckien
4. Grekland

(Om jag nu ska nämna några favoriter.)

F) Fyra Webbsidor jag besöker dagligen:

1. www.swebits.org
2. www.imdb.com
3. www.kumlahockey.se
4. www.aftonbladet.se

G) Fyra favorit-maträtter:

1. Asiatiskt överhuvudtaget
2. Rotmos och fläsklägg
3. Stekt fläsk med löksås
4. Flottlock generellt, Brocheté specifikt.

H) Fyra ställen jag hellre skulle vilja vara på just nu:

1. På en pub någonstans i Connemaradistriktet, Irland
2. I en Turkisk Hamam
3. På en U2-konsert
4. Prag

I) Fyra vänner jag tror kommer svara:

Har jag 4 vänner? Möjligtvis.

1. Linda M, hon brukar inte banga för såna här stolleprov.
2. Jenny A, kan man ibland få sånt här ifrån - så hon ställer nog upp.
3. Jessika E, det är en social människa.
4. G-O om han är på gott humör.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hockeykväll? vad är det? en deckare? Tacka vet jag Prison break.

The Hawk sa...

Prison break är alldeles för fjolligt för mig. *S*