torsdag, november 15, 2007

xlnt xlnt - partytime partytime

Vem gjorde den? Jag minns inte. Då kan det inte ha varit någon superlåt...

I vilket fall som helst, Katrin A tog ett initiativ till "after-work-träff" på sportbar i Örebro och det ville jag ju inte missa... I början var det nog så att hela förvaltningen skulle dit men det slutade med tolv fördömda män (och kvinnor). Någon blev trött och behövde gå och lägga sig, någon hade feber, någon kom på att den fyllde år. (Oh, shit, is this really happening to me???? Denna dagen???)

Det finns många goda anledningar att inte gå på en festivitet. Det finns lika många anledningar att gå.

Vi som var där hade det i alla fall mycket trevligt. Av en blivande direktör fick jag lära mig en spännande historia om hur djur gör och själv fick jag tillfälle att dra en fräckis som inte skulle ha godkänts av diskrimineringsombudsmannen. (Bara det faktum att jag ännu kan stava till diskrimineringsombudsmannen gör mig lite glad och stolt. Det är inte det lättaste.)

Jättekul. Jag är glad och nöjd. Upprymd rentav. J sade att han uppskattade Amadeus och min humor. Det har aldrig någon sagt förut. Sen sade han att "vemsomhelst kan bli kär i någon av samma kön närsomhelst". Då rodnade jag klädsamt och sade "ibland känner jag mig som en målning av Goya." Då sade han "Ja du ser ju möjligtvis ut som en sån där kerub." Sen sade jag inget mer. God natt kära dagbok.

Kanontrevlig kväll. Tack för initiativet K.A.

Inga kommentarer: