onsdag, november 07, 2007

I princip är jag av den bestämda uppfattningen att Sverigedemokrater inte ska negligeras eller skämtas bort

"Han puttade mig så nu leker jag inte mer med honom", sade Kronlid argt.

Det finns all anledning att bemöta dem med största möjliga allvar, gör vi det inte är risken stor att vi har dem i riksdagen efter nästa val. De kan säkert locka till sig en del nymoralister också, nu när våra "nya" moderater återigen bevisat sig.


Det är bara det att ibland är det så svårt att göra just det. Klipper följande ur Nerikes Allehandas web-upplaga:

"Sprickan inom Sverigedemokraterna i landstinget har nu vuxit sig så stor att problemet kan komma att tas upp på partinivå.I valet 2006 fick Sverigedemokraterna tre mandat i Örebro läns landsting. Det innebar att det nya partiet fick anställa två sverigedemokrater i landstinget: ett oppositionsråd på halvtid samt en politisk sekreterare. Båda ersätts med skattepengar, helt enligt reglerna.Sedan i våras har oppositionsrådet David Kronlid och partisekreteraren Lars Flemström haft svårt att samarbeta. Det har lett till att David Kronlid håller sig undan arbetsplatsen på landstingets kansli i Örebro.

– Jag har inte viljat ha något bråk, kommenterar David Kronlid konflikten.

Vad är det som har hänt egentligen?

– Grejen är den att han (läs Lars Flemström) gav sig på mig och knuffade ut mig ur vårt gemensamma tjänsterum.

Vad var orsaken till handgripligheterna?

– Han blev arg för en liten småsak."

Snyggt jobbat grabbar. Jag tänker på mina tio år i förskolan. Det hände rätt ofta att man fick hjälpa en del gossar att reda ut "han-puttade-mig-och-jag-är-arg-på-han-konflikter". Men de barnen var i alla fall inte äldre än fem år.

Inga kommentarer: