torsdag, november 01, 2007

Jag tycker nästan lite synd om Reinfeldt

inte nog med att hans närmaste sviker honom gång efter annan, han får ta rätt på röran och dessutom har han lika stora sorgsna bruna ögon som Lady i "Lady & Lufsen". Bara det... Kan inte vara så roligt att se ut som en förälskad och brunstig cockerspanieltik.

Schenströmaffären vet jag inte vad jag ska säga om annars. Det är klart att det kanske hade blivit lite rörigt om Ryssen invaderat just den där kvällen, eller om Marsianerna landat på rymdbasen i Kiruna, men annars kan jag inte bli så upprörd för att hon ville ha lite rödtjut. Jag funderar mest på vad det var för hak Ulrica var på och hur de kunde ha så modesta priser.

– På två personer har de druckit mellanöl och vin för 945 kronor, säger nyhetschef Ann Lagercrantz. För den summan får man 21 mellanöl eller 12 stora glas vin, motsvarande en hel bag-in-box, på den aktuella krogen.

(Aftonbladet)

När vi var iväg med ledningsgruppen till Båsenberga hade jag också en barnota på 500:- men för de pengarna fick jag inte mer än ett vin-kit till maten, en sexa whisky (Laphroig visserligen men ändå) och två öl...

Inga kommentarer: