fredag, november 30, 2007

Åååhhh, helvete, vad gör du med oss Ulf Lundell???

Nu har den kommit, mastodontboxen, och jag är drabbad av ett svårartat "habegär", jag menar 14 cd med outgivet, 2 dvd:er, en snygg bok, klart en gammal Lundelldyrkare som jag vill ha!!!

Men jag ska inte köpa. Det får finnas gränser. Och tvåtusen spänn är för mycket pengar, för jag tror att guldkornen - även om de naturligtvis kommer att finnas där - skulle ha rymts på betydligt färre plattor. Att höra Lundell "demomummla" med akustisk gitarr gör mig inte direkt extatisk till exempel.

Det känns lite som en rip off faktiskt - "ni som troget följt mig genom åren, här kommer det ultimata släppet, ni kan väl inte motstå", men det finns ju faktiskt något som heter fri vilja. Och ekonomisk verklighet. Så jag passar, i alla fall för nu. Det kanske kommer en "best of längre fram.

Fan Uffe, varför ska du alltid vara så storvulet grandios för???

Inga kommentarer: