söndag, december 04, 2011

Vilken härlig dag!

Klockan har hunnit bli över två på söndagsmorgonen och jag ska alldeles strax gå och lägga mig. Janne och jag har suttit uppe länge och kollat på gamla bilder, pratat och lyssnat på god musik. Agnes slocknade i Tuvas säng redan vid tolv tror jag.

Det var bara efterspelet på en alldeles fantastisk dag. Vi har varit i studion och spelat in "Kumlas svarta tjurar". Agnes, Håkan, Janne, Johan, Olof och Pelle, det vill säga "Tom Bombadill mk 2" eller "Tom Bombadill with family" eller rätt och slätt "Tom Bombadill 2011".

Det lät så jäkla bra. Det överträffade alla mina förväntningar. Det blir fett och stadigt och tungt och en riktig hockeylåt. Unge teknikern Linus sade helt seriöst att vi var det tightaste band som varit hos dem. Det tycker jag är starkt med tanke på att vi bara repat en dag ihop, att en del av oss aldrig spelat ihop förut och att det börjar närma sig tjugo år sedan de som spelat ihop förut gjort det i något seriöst sammanhang. Men idag fanns det både spelglädje, rutin och lite nerv.

Vi fick en "slaskmix" med oss hem. Den tänker jag inte lägga ut här, men bara efter den halvtimme som Linus rattade ihop lät det superbra. Nu väntar vi bara på en slutversion med riktigt feta hockeykörer över alltihop,

Jag var nog mer nervös för Agnes skull än för min egen, hon är trots allt bara 14 år och det här var hennes första studioinspelning. Hon skötte sig med den äran. Jag är så jäkla stolt. Jag kan erkänna det så här lite mindre offentligt, trots att hon höll var chibbig mot mig och höll på att dö av skratt när jag skulle sjunga och tyckte att jag såg allmänt bajsnödig ut. Sånt kan man ta när man är nära de 50.

Olof visade sig också vara en klippa på trummor och går direkt in på min topplista över Bombadilltrummisar. Norpan och Mighty Max kan slänga sig i väggen. Olof is here. (Nu har ju varken Mighty Max eller Norpan spelat med Tom Bombadill, men ändå... Jag tror ni förstår vad jag menar...)

Det var väl ungefär allt jag ville ha sagt just nu. Nu ska jag gå och sova och njuta av att vara i lyckligt rus.

Inga kommentarer: