söndag, december 18, 2011

Kissarna har kommit

Maken till gosiga kattungar har jag nog aldrig varit med om. Lilla Doris tryckte upp sig mot min dubbelhaka och spann och sov som en klubbad i över en timme. Skrållan lade sig lite längre ner, i skrevhöjd ungefär. Det var väl varmt och gott på bägge ställena...

Man får inte ta emot katter gratis, det betyder ju otur som ni kanske vet, men Eva och jag blev överens om att en flaska päroncognac kunde vara en lämplig ersättning. Så fick det bli. Vi åkte till Södra Kånsta, gjorde utbytet och stuvade in de små liven i kattburen. En av dem bajsade på sig på hemvägen, men bortsett från denna malör har allt gått så bra så bra. De har ätit, gjort behov på låda, lekt med snöre och papperstuss och som sagt, sovit och vilat i allas våra knän. Supermysigt! Bilder lägger jag in i morgon, när jag orkar.

Något viktigare än detta har väl inte hänt idag. Agnes insåg att hon inte lyckats fixa någon praktikplats till måndag och tisdag så jag fick göra en panikringning till Lisbeth och kolla om Agnes och Julia kunde vara på skolan. Det funkade och så slapp hon sitta på Skogstorp och häcka i alla fall.

Inga kommentarer: