lördag, december 10, 2011

Konstavtäckning i Reggio-Emilia-anda

Tog jag chansen att gå och kika på i eftermiddags. Kumla Fastighets AB hade köpt in ett konstverk som ska pryda nya hyreshuset i kvarteret Fiskalen, ett muralverk som ursprungligen var baserat på ett videoverk om människor som åkte brandstång i Reggio Emilia.

Det var inte så många där i snålblåsten och strilregnet, jag vågade mig knappt ut själv, men när jag nu ville kika på både konstverket och Mariannes kör, så fick jag vackert härda ut. Körens sånger gav mig nog mer än själva konstverket om jag ska vara ärlig.

Kommunstyrelseordförande Lennart Eriksson tackade alla, inklusive sig själv, som ordförande i det fastighetsbolag han lovordade... Det är bara så typiskt för den här kommunen.

Nu ska jag kika på "Så mycket bättre" med Mikael Wiehe i centrum. Det ska bli spännande.

Inga kommentarer: