fredag, december 30, 2011

Sista fredagen 2011

Och vi klev upp sent för andra dagen i rad, jag och mina löss (döttrar såklart). Käkade lite frukost och blev osams över vem som skulle städa vad. Tuva gick och lade sig på sitt rum till slut och skrek så fort jag närmade mig. "Gå ut! Här är så jävla stökigt så du vill väl i alla fall inte vara här!!!" Och så vidare.

Som tur var ringde Per-Anders och Julia och ville ha hjälp med en gitarromsträngning och med dem i huset kunde vi bryta den negativa spiralen. När strängarna var bytta hann vi till och med spela ett par låtar. P-A visade sig också vara en riktig hårdrockskonnäsör med förkärlek för både Ozzy, Black Sabbath och Thin Lizzy.

Tuva tog cykeln till mina föräldrar sen och Agnes och jag åkte och handlade mat, en bok och lite vin till nyårsafton.

Nu har jag sett på spåret och uppskattat det och alldeles strax ska vi börja kika på en ny tv-serie som heter "Terra Nova" och som i alla fall på pappret låter jäkligt spännande. Jorden håller på att gå under på 2200-hundratalet och människor sänds tillbaka till dinosaurietiden för att "börja om". Vi får se hur den är.

Inga kommentarer: