lördag, december 24, 2011

Trött och mätt, men belåten...

Jodå, vi fick i oss julmaten. Jag kan inte tänka mig en enda sak som saknades på julbordet. Det innebär att jag är mätt än och inte längtar efter en enda liten skinkmacka, trots att klockan är över tio. Klappar fick vi också, så det räckte och blev över. Coolaste klappen var kanske Agnes Coldplaybiljett, men Tuvas Les Paul-ukulele kom inte långt efter... Jag fick både rivjärn och filt, precis som jag önskat mig. En prenumeration på NA också av föräldrarna, traditionsenligt. Det är ju bra att ha en lokal morgontidning, men jag frågar mig faktiskt ibland om den är prisvärd nuförtiden. Jag har ju DN på helgerna och det känns som om den är tre gånger mer innehållsrik.

Nu läser Agnes på sitt rum och Tuva har somnat framför teven. Själv tänker jag göra så absolut lite som möjligt. Det är tillåtet på julafton.

Inga kommentarer: