torsdag, december 08, 2011

Finfin julkonsert i Kumla kyrka ikväll...

Kultursskolans stråkar bjöd in till sedvanlig julkonsert och det var precis lika rörande som vanligt att se de små "gyllene stråkarna" göra sin debut i stor sammanhang. Lösa strängar med stort allvar, ett par låtar själva men ofta tillsammans med mer rutinerade violinister.

Mina döttrar har passerat det stadiet, Tuva spelar med en "mellanorkester" som heter Tonerna och Agnes med Arco Nova eller vad de nu heter, de är riktigt duktiga och har spelat i många år. I år bjöd de bland annat på Vivaldis "Vintern".

Jag blir varm i hjärtat av de där konserterna, det är så mycket spelglädje och det är fantastiskt att ett sådant kulturskoleevenemang kan fylla hela stora kyrkan.

Förra året hade jag permis från sjukhuset för att åka dit och titta. Då höll jag på att svimma och det var först idag som jag blev införstådd med att Agnes faktiskt fick musikstipendiet redan förra året... Jag var helt säker på att det var hennes tur i år nämligen. Ja ja, det är ju världsligt.

Inga kommentarer: