torsdag, december 22, 2011

Jag räknar ner

till ledigheten...

Den här dagen innehöll både "jobb-jobb" och trevligheter som paketutdelning och julfika. Jag ska jobba torsdag också, men sen får det baske mig vara nog på en vecka eller två. Det ska bli så himla skönt att bara få vila. De är vad jag tror att de flesta människor behöver just nu, i vinterns allra mörkaste tid. Det där med julafton kan man väl hantera som man vill och orkar...

Tuva har med sig Tuva hem ikväll, det måste vara härligt att vara nio år och bästa kompisar och ha kompishalsband och kolla på film och ta ett bad ihop och leka lite med katterna. Tuva F var kvällströttare än Tuva B-S kan jag säga, så min annars så enträgna dotter hängde med och lade sig strax efter halvtio, trots att de fått jullov och kan sova länge i morgon. Skönt för dem.

Agnes var också tidig i säng. Själv ska jag gå och knyta mig nu, några minuter över tolv. Det ska bli jätteskönt.

Inga kommentarer: