tisdag, oktober 28, 2008

Under the Banjan tree...

Heter den inte så, den gamla Peter Gabriel-sången? Sitter jag här på verandan, de få kvarvarande äpplena syns som svarta silhuetter mot den ännu mörkare frostblåmolniga himlen. Konstig dag i dag på många sätt, åkte och hämtade Tuva efter fritids och hon var nästan blyg att se mig, gav mig bara en halvdan kram... När jag frågade hur det var sade hon att det var ok, men sen var det inte mycket mer... Försökte bjuda henne på fika men då tackade hon nej... Då blev jag allvarligt oroad...

När vi sedan kom till Rondellens gatukök föll saker på plats...

"Vad vill du ha?"
"Ingenting..."
"Men nåt måste du ju ändå äta..."
"Okej då jag tar väl en korv med bröd då..."
"Har du ont i magen eller nåt?"
"Nä men jag längtar efter mina presenter..."

Hon fick; ett jadehjärta-halsband, en pingvin-nyckelring, ett hajtands-halsband, en gosedjurs-giraff, snäckor från indiska oceanen, pingvin-halsband, pillerburk frånSwaziland och en del annat jag inte kan räkna upp här...

Efter presenterna gick det bättre att kramas...

Inga kommentarer: