lördag, oktober 18, 2008

I dag har jag varit med om nagot fantastiskt...

...eller jag tycker forresten att hela dagen var fantastisk, jag menar nio timmar i Krugerparken, moten med lejon, elefanter, leoparder, giraffer, noshorningar, bufflar, zebror, antiloper, alla djur man kan tanka sig... I ett fritt habitat, inte alls som kolmarden. Ah, det var sa lackert!!! Vi fick se alla "big five" och en del andra djur ocksa, som ni ser har ovan. Jag har sa manga vackra bilder jag skulle vilja lagga upp direkt, men wi-fi funkar inte har pa hotell Pestana Lodge sa jag kan inte anvanda lap-topen...

I vilket fall som helst sa fick vi se tva lejon sla en antilop, mitt framfor vara ogon. Det var en san dar upplevelse som drojer sig kvar pa nathinnan. Forst lag de stilla, sedan reste de sig och gick forbi var jeep pa en meters avstand, kandes som att vara pa kolmarden ungefar, just da. Men inte sen, nar de fick syn pa sitt byte. Det ena lejonet drev antilopen mot det andra som hoppade upp och bet den i strupen. Det var en "clean kill". Den maste ha dott innan den slog i marken... Jag blev alldeles tarogd, inte for att djur dodar djur for att ata, men for att det var ett maktigt skadespel som utspelades dar och da.

Vi korde 250 kilometer men sag bara 3 procent av Krugerparken som ar lika stor som Belgien och Holland tillsammans. Vilken dag. Jag kommer att dromma om lejon i natt.

1 kommentar:

Anonym sa...

The big five!!

Jag blir såååå avis.....

Det verkar ha varit som ett avsnitt på Animal planet.

/Janne