måndag, oktober 27, 2008

Back on track...

Plötsligen hemma i Sverige och Kumla igen... Det känns helt okej att vara på Närkessslätten, men visst saknar jag det där gamla taffelberget i horisonten i alla fall..

Allvarligt talat, nu har jag genom årens lopp besökt många av världens städer, men Kapstaden var speciell på många sätt. Bara att hoppas att man får komma tillbaka dit någon gång igen...

Långt hem var det emellertid. 1100 mil mellan Kapstaden och London först, 170 mellan London och Stockholm sen, därefter 25 från Arlanda till Örebro, sist av allt 2,5 från Örebro till Kumla. Det blev några mil...

Sovit gott i natt i alla fall, nu ska jag åka och hämta Tuva på fritids. Längtar efter henne SÅ mycket!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Håkan!
Kul att läsa om din resa. Jag och min sambo åker till Sydafrika den 15 nov med Mr Contour himself, som jag tror du skrev;-)
Det ska bli så spännande... Vi ska även åka till Victoriafallen. Jag garanterar dig att vi kommer vara de yngsta på resan, 28 och 35 år... Men det blir nog bra:-)

Har du några tips? Hur var vädret, gjorde du av med mycket pengar, nå´t vi borde/inte borde göra, etc?

Tack för en bra reseskildring.
Amanda, Örebro

The Hawk sa...

Hej Amanda, ni kommer att få en fin resa, det lovar jag. Vädret kanon, kommer att vara ännu varmare då, pengar gör man nästan inte av med, dricka till maten i princip, sen beror det ju på er såklart. Det mesta kostar halva priset mot hemma ungefär, något mer kanske. Den lilla nackdelen med resan jag kunde se var att programmet var lite väl styrt emellanåt, så ni kommer med största sannolikhet inte att ställas inför allt för många val...

Men åk och njut för bövelen, ni kommer att få se fantastiskt mycket!

Lycka till!

Håkan