fredag, oktober 24, 2008

Latdag i Kapstaden på gång...

Skönt med en dag att bara få gå och skrota... Klockan är över nio och jag har inte ens klätt på mig än. Ska väl ta mig ner till frukost i alla fall och sedan tänkte jag gå på Cape aquarium som tydligen ska vara i världsklass...

Robben Island kommer jag inte ut på, det finns inte en färjebiljett att tillgå innan mitten av November. Synd, men jag får väl hoppa in på frihetsmuseet i alla fall...

I går utbröt stor dramatik må ni tro, jag"kom bort" i en botanisk trädgård (fast jag visste inte ens själv att jag var borta) och jag tror halva Sydafrika sattes in i jakten efter mig. Så småningom återfanns jag och kunde föras (i en golfbil) till mina oroliga reskamrater.

"Vilken tur att inget har hänt dig", sade de unisont.
"Jamen vad skulle kunna hända? Har dom köttätande växter här? Eller trodde ni att jag letat rätt på marijuanaodlingen?"
"Nä men om du ramlat och brutit benet eller så..."
"Fast jag har ju inte varit saknad i mer än en kvart?"
"Nä men om..."

Bara att tacka för omtanken...

Så har jag fått e-post från Agnes där hon skriver att hon saknar mig och då saknar jag henne och Tuva jätemycket också och får nästan lite hemlängtan... Hur är vädret i Sverige?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vädret? Du missar inget!