lördag, oktober 25, 2008

Latdag blev det, precis vad som behövdes...

Coola killar (tjejer?)

The Cullinans är så där löjligt kolonialistiskt äckligt lyxigt. Men nice...

Jag fick tag i en biljett till Robben Island, på "stand by", men då blåste "Kap-doktorn" in och så gick det inga mer turer den dagen...

Då blev det en bira nere i Waterfront i stället... På något sätt måste man ju få sörja...

Den söte lille battingen hälsade jag på i akvariet...

Christel ser lite sliten ut, kan just inte förstå varför...

Några bilder från den första "latdagen" i Sydafrika. (Och en pingvin dessutom...) Det har varit en fantastisk resa, definitivt, men också oerhört intensiv. Det här var första sovmorgonen jag haft. (Och den sista...) Jag var så trött när jag kom hem från dagens utflykt att jag lade mig och sov i två timmar, mitt på blanka eftermiddagen. När jag vaknade så kunde jag knappt inte ta mig ur sängen. Alla kroppsdelar hade liksom somnat..

Nu tog det ju bara någon minut att komma ur det tillståndet, men det förvånade mig faktiskt... Jag kan i alla fall med gott samvete säga att jag under den här resan inte tänkt särskilt mycket på något av det som varit tufft under året som gått (allt från separation till sjukdomstillstånd i familjen) och att det innneburit att jag kunnat slappna av på ett sätt jag inte gjort på många år.

Vore jag Haluxadoktor med obegränsade resurser skulle jag nog ordinera en afrikaresa till alla livströtta och slitna människor jag träffar i jobbet. Jag tror säkert att det skulle löna sig...

Inga kommentarer: