fredag, oktober 24, 2008

Några bilder från Taffelberget och Godahoppsudden...

"Droppen urholkar stenen", Taffelberget

Lilla utsikten, Taffelberget

Jodå, jag är här... Taffelberget.

Idag kurerade jag min fobi mot linbanor... Klarar man den här så klarar man alla... Taffelberget.

Det hisnar... Godahoppsudden.

Struts, hona, Godahoppsudden...

Mr Baboon. Ockuperade ett biltak, masturberade helt ogenerat. Christel höll på att dö av skam för att hennes land bebos av så osedliga djur. Godahoppsudden.

Been there, done that... Godahoppsudden...

De 20 milen runt kaphalvön var bara... ...breathtaking... En underbar dag som började med linbana upp på Taffelbergets topp och fortsatte mot Godahoppsudden och nationalparken omkring den. Inte så mycket att skriva hem om vad gäller äventyrligheter kanske, men ett av de vackraste stycken land jag sett i hela mitt liv. Djuren då? Babianer och strutsar i all ära, men jag har också sett valar vippa gigantiska stjärtftenor ute i bukterna. Pingvinerna... De branta stupen, de vilda haven. Kan man vara annat än nöjd och lycklig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka vackra bilder.Förstår vad du menar med linbana och fobi...
Kristina

Hoffa sa...

Fina bilder kära du, eeehh du står precis på samma plats vid skylten som jag stod vid.
P.s
Var det lång kö inför fotograferingen:-)