fredag, oktober 17, 2008

Malelane, utanfor Krugerparken, torsdag kvall

Bast att konstatera det pa en gang, den har datorn har inte a, a eller o. Det ar en lobbydator och alldeles nyss hade jag skrivit jattemycket och da gick strommen och hela lodgen blev kolsvart och allt forsvann Shit happens. Utanfor gar askan, det ar jattestora blixtar och krokodilernas ogon lyser i morkret. Utanfor min bungalow har jag en serios varningsskylt som talar om att Crocodiles are roaming in the water och att hotellet inte tar ansvar om jag gar utanfor staketet. Vilket jag aldrig skulle ha kunnat tanka mig att gora...

I dag har vi rest 680 kilometer med buss, det var lite svettigt faktiskt, anda fran Centurion strax utanfor Joburg till Malelane da, med stopp i Pretoria och i Pilgrims rest, en urharlig gammal guldgravarstad uppe i bergen. (Hogre an Kebenekaise faktiskt...)

I Pretoria blommade 70.000 Jakarandatrad i lila, det var maktigt.

Jag ska snart ga och lagga mig fast klockan bara ar 21.30, I morgon bitti ska vi traffas 05.30 for att ga pa jeeparna och aka in i Krugerparken. Jag hoppas att vi har samma tur som ett sallskap jag pratade med idag, de hade fatt se the big five och mer dartill, leoparder flera stycken till och med...

The big five ar inte de fem storsta rent fysiskt, men fem djur som varit sa jagade att de hotats av utrotning... Lejon, Leopard, Buffel, Elefant och Noshorning. Vi far se vad som hander men det ska bli riktigt spannande...

Den har Lodgen ar urlyxig. Jag har en egen bungalow pa 25 m2 eller sa. En kvinna kom och fragade om hon fick badda upp sangen. Jag blev skamsen och sade att jag minsann kunde gora det sjalv. Man ar inte van, antar jag.

Aterkommer i morgon hoppas jag, med rapport fran the big gamehunt.

Inga kommentarer: