onsdag, december 31, 2008

Årets sista dag...

Hur sammanfattar man 2008 då, personligt och på några rader?

Det var innehållsrikt, jobbigt, slitigt och smärtsamt på många sätt, men hade också stunder av lycka såklart.

Att genomgå en separation är inte enkelt på något sätt, inte heller att få i ordning på ett skabbigt gammalt hus och få det att kännas som ett hem, sen var det de dramatiska veckorna med min mammas sjukdom, skolverksinspektion, massor med "märkliga saker" som hände på jobbet och som verkligen krävde energi, Percys svåra sjukdom och död, flera andra goda vänner som också fått/haft/har cancer, allt berör en ju...

Det var gott att komma till Irland i alla fall, och Sydafrikaresan var ju en riktig höjdare och den senaste månaden tycker jag på något sätt att det känns som om jag lämnat en del skit bakom mig och att jag orkar titta lite framåt istället.

2009 hoppas jag ska bli ett år där jag kan få skörda lite frukter, ett år när jag kan hinna ut till sommarstugan ibland istället för att hålla på och tok-köra till Ikea eller K-Rauta varje ledig stund, ett år när jag kan ha tid och ork att bygga lite relationer igen, ett bättre år helt enkelt.

Vi får se hur det blir, man jag hoppas i alla fall.

Gott nytt år till er som läser det här. May the force be with you.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt år!

Anonym sa...

Ett Riktigt Gott Nytt År, 2009 har alla förutsättningar!
Nyårskram Britt