lördag, december 06, 2008

Manchego, timmermans och rackabajsare...

Lämnat barnen till Lise och stillheten råder. Trött är jag så det skriker om det så det kanske är lika bra det...

Tur till ICA-maxi i alla fall, saknar en del basvaror. Så är det ju svårt att bara passera den där delikatessdisken utan att handla något litet. En timmermanskorv och en liten bit manchego har blivit standard på sistone, men "rackabajsare" har jag aldrig ätit förut. Det är mannen som är före mig i kön som får mig på spåret, han beställer dessa korvar som om det vore den mest självklara sak i världen. Kan han så kan jag. "1 timmerman, 3 hg manchego och 2 rackabajsare", säger jag med myndig röst.

Efter att ha ätit denna fantastiska korv kan jag bara jubla. Chili. Vitlök. Peppar. Allt annat jordens starka. Mums!!!

Inga kommentarer: