tisdag, januari 25, 2011

Stor dag idag.

Jag kunde med varm hand lämna över "modersmålspärmen" till min gode vän och kollega Per B som ju numera sitter på en central funktion i förvaltningen och som förbarmat sig över mig. Det är naturligtvis ett hedersuppdrag att vara ansvarig för modersmålsundervisningen i Kommunen, men det har ändå känts lite som om jag "skjutit från sidan" eftersom vi knappt inte haft några barn med annan språkbakgrund i mitt skolområde. Inga naturliga kontaktytor alltså. Dessutom har jag hela tiden tyckt att det borde vara en central funktion.

Vilket det nu alltså blev. Jag är så tacksam.

Vad annat? Agnes har bestämt sig för att konfirmera sig och ikväll var det introduktionsmöte i Kyrkan. Jag blev inte betrodd att följa med eftersom jag skojat med henne och frågat om hon tänker bli "relobabb". Tur att hennes gudfruktiga mor kunde gå med i stället då. *S*

4 kommentarer:

Agnes sa...

Du är bara sååå himla dryg när du säjer att man förändras när man har konfimerat sig. Egentligen vill jag ju bara veta vad som menas med att vara kristen osv... Jag kommer ju inte att vara ''relobabb'' bara för att jag döper mig XDXD

The Hawk sa...

Nämen det har jag väl aldrig sagt? Du förblir nog densamma. Och jag tror nog du vet att jag egentligen tycker du ska bestämma det här själv... Så kör hårt och döp på du bara... XD

FrkLugn sa...

Håkan, du låster nästan som Tyko Jonsson fast omvänt. :-)

Dagens konfaundervisning är bra att ha med sig i livet oavsett om hon väljer bort dop och konfimation.

The Hawk sa...

Herregud, jag har närt en relobabb vid min barm...

Det är ju bara charmigt, som Mickan skulle säga.