torsdag, januari 06, 2011

El-fel i mitt hus...

Insåg jag när jag vaknade... Inget allvarligare än propp som gått, men jag hade inga 10-amperare kvar, så det blev till att ge sig ut och handla lite.

Övertygade dotter och far att följa med på hockey sedan och det blev en riktigt spännande tillställning. Vita Hästen vann i ot (overtime för er som inte är så bevandrade) men vi fick ändå en poäng med oss. Väl kämpat. Min pappa varken ser eller hör inser jag, för han jublade när Hästen gjorde segermålet och sade "det var skönt med en fullpoängare" när jag släppte av honom vid porten. Nå, han kanske gillade korven i alla fall...

2 kommentarer:

FrkLugn sa...

De måste vara den enda fördelen med att bli gammal. När syn och hörsel sviktar bildar man sin egen världsuppfattning. Då blir det vinst varje gång i hockey och annat.

The Hawk sa...

Yep. Det skulle kunna vara skönt. Men idag ringde han och hade läst i Na att resultatet inte blivit riktigt som han trott och då hade han lite ångest och förklarade hur illa han såg... Jag får börja med blindtolkning.