fredag, januari 14, 2011

Hemma igen, rebootad...

Allt gick jättebra. Jag var lite kaxig innan och sade att jag inte var ett dugg nervös eftersom alla sade att det var ofarligt och att det bara kunde bli bättre och hejsan hoppsan, men så här i efterhand kan jag väl erkänna att jag ändå sov lite halvknackigt i natt, sövning och stöt på hjärtat var inte så kul i alla fall när det var kvällen före...

Men som sagt, allt gick bra, jag vet ju inte hur det gick till eftersom jag sov, men själva insomningen minns jag till dels i alla fall, narkosläkaren var supertrevlig och vi garvade lite tillsammans åt Hassans klassiker "jag tror jag tar en kyss själv", jag vet att jag sade att hon fick vänta med det till jag vaknat och sedan minns jag inget mer innan jag vaknade... Då var det kaffe och macka och det där gamla hjärtat hade trillat in i rätt rytm igen.

Hallelujah vad dom kan! Inget vet om det håller sig i takt hela livet eller börjar fladdra i morgon igen, jag träffade en kille som var där för artonde gången, men jag hoppas ju såklart att det för min del ska vara någorlunda beständigt...

Kvällen blir lugn, jag köpte Brunners bok om Anckarström för mammas födelsedagspeng, får gotta mig i den efter "På spåret", dramatik och kungamord visserligen, men man vet ju hur det går. OBS!!! FÖLJANDE AVSNITT INNEHÅLLER SPOILERS!!!

Kungen dör. Mördaren också.

Förr dunkade det i 7/6- takt eller så. Rush-varning! Nu är det mera 2/4. Reggaebeat tror jag. Kanske kan bli nya låtar nu.

4 kommentarer:

Britt T sa...

Skönt att det gick bra, lätt att förstå det var lite halvknackigt med sömnen natten innan.

Vi har förstås annat favoritprogram på fredagarna :)

The Hawk sa...

SVT 24? Tv8?

Hasse sa...

Härligt Håkan! Nu är du snart på banan till 100 igen. Vi fick hem Henke från 6 veckor i Kima så här känns det också bra. Vi ses i veckan.

Susanne sa...

Gott att det gick bra!