måndag, januari 03, 2011

Gott att se bekanta ansikten...

Använde första arbetsdagen åt att visa mig på diverse strategiska ställen, Stadshuskorridoren, Hardemo, Stene fritids... Det kändes bra att se en massa bekanta nyllen, man blir rätt isolerad av en månad som "sjuk". Inser att det finns jobb att göra, hade nog inte förväntat mig något annat heller, nu gäller det bara att prioritera rätt. Tänkte be Mait om hjälp men hon hade semester den här veckan. Fyra timmar om dagen räcker inte särskilt långt inser jag och det är så svårt så svårt att peka ut "lagoma uppdrag" att ta bort som skulle kunna underlätta på ett bra sätt. En dag i taget som sagt, så blir det nog bra till slut.

Sov ett par timmar när jag kom hem, nu har jag klivit upp ur det varma sköna badet och om en dryg timme är det dags för semifinal i J-VM i hockey. Kan bli en rysare att möta ett revanschsuget Ryssland, men jag tror benhårt på de svenske.

På Torsdag kliver Kumla hockey in i allettan, tredje mötet mot Vita Hästen för året, ingen vinst hittills men kanske på trettondagen då... VH är ett sånt där lag som vi kan slå en gång på fyra ungefär, så pass bra har de varit i år... När jag började titta på hockey i Kumla, 1996 eller så, var Mora ett sånt lag, oftast fick vi stryk, men någon gång emellanåt skrällde vi till, minns en match när Mora sopades dit med 8-0. Emil Kåberg fightades med Håkan Bogg och allt var bara fullständigt underbart.

Det var roliga år, HV71 kom hit för en träningsmatch och fick åka hem utan vinst, Timrå spelade vi jämt med, om än inte på hemmaplan, Södertälje, Linköping, herregud, en tredjedel av halva nutidens elitserielag har ju varit i lilla Weidermans Buss Moab Bob Arena och spelat, börjar vi sedan räkna in de allsvenska lagen blir de än fler.

Läser på de södra lagens hemsidor att de flesta räknar Kumla som stryklag i serien. Kanske. Kanske inte. Men vi har legat i allsvenskan fler år än de södra lagen gjort ihop, nå, ta bort Nybro då... På gamla lagrar vinner man emellertid inga segrar, vi får se vad som händer men det är i alla fall jätteroligt att slippa fortsättningsserielunken. Det är sex-sju år sedan sen det hände sist. (2003-2004)

2 kommentarer:

Regn sa...

Filmtips (for old times sake..) http://www.imdb.com/title/tt0405094/
De andras liv

Ta en dag i taget. Var rädd om dig.
Kram Eva

The Hawk sa...

En höjdarrulle Eva, jag har sett den ett par gånger. Och så går den ju finurligt nog på tv ikväll...

Kram!