torsdag, januari 20, 2011

Jag mår bättre och bättre dag för dag,

tror jag i alla fall...

Tog en tur till Hardemo på förmiddagen, trevligt att se (nästan) hela skolgänget. Fortsatte till Åbytorp och avslutade arbetsdagen där, så lite mat och en fika hos Linda och sen var jag så trött att jag fick åka hem och lägga mig ett par timmar. (Små steg, remember...)

Hämtade Tuva för lite cellospel och Agnes vid innebandyn och så fick de i sig varsin liten matbit innan det var dags för Agnes och mig att gå och se på hockey. Tuva skulle också med men ändrade sig i sista stund. Lika bra det kanske, hon hade ju glömt tjockbyxorna i skolan och frös hemskt senast... Lise plockade upp henne efter sin hemkomst från Stockholm.

Vi fick se Kumla göra en riktigt bra match mot serievinnarna i söderettan. 1-1 efter full tid och övertid och då tyckte jag att Kumla var klart närmast segern, ett klockrent ribbskott ifrån ungefär. Matchen gick till straffar och det blev allettans tredje förlust efter ordinarie tid. Inte mycket att bråka om, men synd, för jag tyckte Kumla var väl så bra som Kristianstad idag, aningen bättre till och med...

Jag har faktiskt varit på hockey i Kristanstad en gång i världen, med Agnes kusin Charlie´s pappa Magnus. Då var dom riktigt risiga och höll till i Skånetrean har jag för mig, publiken skanderade "KIK - division två", för att heja på liksom. Det var en cup och Tichonov var där med ett utvecklingslag från Moskva som spöade skiten ur alla andra... Viktor Tichonov, vilken jätte...

Ikväll körde jag samma ramsa, men det hjälpte ju inte riktigt. Hedersam förlust i alla fall, liten revanch efter 11-1-debaclet i Olofström. Jag tror inte att någon riktigt förstod vad som hände där.

Lyssnar just på en makalöst bra tributeplatta till Bruce Springsteen, "One step up" heter den, så många coola låtar i versioner man knappt kunnat ana.

Inga kommentarer: