onsdag, oktober 10, 2007

Easy shopping

- ni vet den där postorderkatalogen man får med jämna mellanrum, den som är perfekt att ha med sig in på toaletten så man kan få lite förströelse under tiden man förrättar sina behov nummer två...

Jag upphör aldrig att förvånas över hur skickligt man i marknadsföringssammanhang kan förhålla sig till det svenska språket. Särskilt duktiga tycker jag de där företagen som säljer "prydnadssakssamlarobjekt" är.

Nu lockade företaget "Bradford Limited" med

"Samlarserien Thomas Kinkade´s christmas express" - ett elektriskt tåg med UPPLYSTA tågvagnar med härliga julmotiv skapade av "LJUSETS MÄSTARE", Thomas Kinkade!"

Inte illa va? För bara 6 x 797:- får man ett "komplett" kit med spår och allt. Och lyser gör det lilla jultåget också.

Och garantin sen då: Vi lovas att det här - på heder och samvete - är:

"Det enda upplysbara elektriska tåg som återger konst av den berömde Thomas Kinkade!"

Inte illa. Det rycker i köptarmen.

Men vem fan är Thomas Kinkade?

2 kommentarer:

Hoffa sa...

Det är fantastiskt,J undrade för en tid sedan vad dom tio kartonger som ligger på vinden markerade ömtåligt innehåller. Hmm jag svarar: " Ögonblick i naturen " av Harald Wiberg ifrån Bradford. Men dom är i alla fall med äkthetsintyg svarar jag stolt:-)

The Hawk sa...

Arrghh! Är det sant? Jag bryter!!! Ögonblick i naturen från Bradford? Jag måste få se dem nästa gång jag kommer till er...