torsdag, oktober 11, 2007

Armageddon!!!

Vaknade inrullad i svettvåta lakan efter en mardröm som verkligen innehöll jordens undergång, en slocknande sol och den "sista dagen/natten". Den var vidrig och innehöll bland annat en pappa som ville lämna tillbaka lånade dvd-filmer innan det var försent (och frågade "är det nåt du vill fråga mig innan JAG dör?"), (Men hallå, vi ska faktiskt dö allihopa!!!), en kusin som ringde upp och ville ställla mig till ansvar för alla missgärningar jag begått i forn- och nutid, barnen som inte ville vara med och äta "någon slags sista måltid" utan hellre leka med kompisar och Lise som var sur för att inte trädgården var i ordning. Strax innan jag vaknade satt jag vid datorn och försökte få iväg epost med sista hälsningar till nära och kära, men bredbandet lade av hela tiden...

Undrar vad Freud skulle ha fått ut av den drömmen?

Inga kommentarer: