lördag, februari 07, 2009

Rasist har jag nog aldrig blivit kallad...

...av den enkla anledningen att jag inte är det. Däremot måste jag erkänna att jag för tillfället har starka fördomar mot en del Skåningar i allmänhet och Skånska poliser i synnerhet... Jag menar, övningar med fingerade namn som "Neger Niggersson" och "Oskar Neger", är det riktigt friskt det? Jag har alltid varit rädd för människor i uniform, även fast jag är vit, får väl tacka min lyckliga stjärna för att jag inte är neger...

3 kommentarer:

FrkLugn sa...

Vi traskade i samma hjulspår i helgen. Både kroppsligen och i tankarna.
Samma affärer, trösklar och ungar.

Tankemässigt så grunnade jag över vad dom dära skauningarna håller på med. Dags att kapa av Moder Svea vid smålandsgränsen och putta iväg dem. Någonstans.

Kom på mig själv att generalisera värre än skånepoliserna.

Jo, Joplinkopian var bäst av de få jag lyssnade på.

The Hawk sa...

Norra skåne och södra småland är dessvärre nästan samma sak... Vi får dra gränsen vid Motala tror jag.

FrkLugn sa...

År du från vettet? Då rinner ju Vättern bort.
Alla skåningar är ju inte otäcka. Fikade med en trevlig skånska i söndags. Hoppas det gick bra på rönken med Tuva.