tisdag, februari 10, 2009

Agnes och jag hade storviltsjakt i morse...

Med gemensamma krafter och med dammsugarens hjälp nedlade vi vårt byte, en fet äcklig spindel som synts promenera runt i takhöjd i köket i över ett dygn.

Eftersom jag knappt inte vågade mig ut i köket av rädsla för att den skulle hoppa på mig blev jag tvungen att göra något och när den kommit ner en bit på väggen så den blev nåbar gick jag till attack. Jag var fortfarande tvungen att ha långa röret på och den vägrade låta sig sugas in i munstycket, så jag skruvade bort det och tänkte ta den med bara själva handtaget - TROTS ATT DEN DÅ KOM JÄTTENÄRA MIN HAND!!! - men då fick Agnes snilleblixten att istället försöka dänga den med långa röret. Den rörde sig hotfullt mot oss och jag fick ta till det yttersta av mina inre krafter för att våga suga in den innan den kunde attackera. Jag gjorde det.

Sen lät vi dammsugaren stå på jättelänge så att den absolut skulle desintegreras och inte kunna komma ut igen. Hoppas vi lyckades.

5 kommentarer:

Susanne sa...

Ring mig nästa gång så kommer jag och bär ut den snällt i ett par ben. Tänka om det blir regn nu? Detta mot att jag kan ringa dig om det någon gång kommer in en huggorm här, då hjälper ingen dammsugare. Dom inte du kan då så får jag väl bära in ett tjog igelkottar.

Anonym sa...

Jag känner med dig. De där otäckingarna finns överallt. Nu har jag tack och lov katten som gillar att mumsa i sig dessa kryp, så jag slipper ropa på en av mina döttrar som hjältemodigt plockar ut dem varenda gång.BRRR.....

The Hawk sa...

Jag byter gärna tjänster med dig Susanne, ormar stör mig inte det minsta.

Katt är bra som sagt Kristina, men de blir så otäcka att pussa på efteråt...

Hoffa sa...

Vår spindel vi hade på rummet i Lombok, hade INTE passerat dummsugarslangen,kan jag lugnt informera dig om:-) Om det nu är någon tröst.

The Hawk sa...

"Er" spindel har jag ju sett på bild och nä, till Lombok vill jag aldrig. Bara just därför...