fredag, februari 27, 2009

Ibland är man så trött att bara tv:n finns som alternativ till omedelbar nattning

...i kväll var en sådan kväll...

Såg först "Debatt" som fokuserade på efterspelet av "rasismen på Södertälje sjukhus" och på hur den underskötare som vågat avslöja eländet efteråt utsatts för rena trakasserier och olagligheter av sina chefer som uppenbarligen inte visste (eller brydde sig) ett dugg om yttrande- och meddelarfrihet. Sorgligt. Dessutom kan de nog anses ha skitit i det blå skåpet eftersom deras Guantanamoliknande förhörsmetoder spelats in och nu spelades upp i Sveriges television. Hoppsan...

Sen blev det reprisen av "Uppdrag granskning" och ett långt reportage om miljökonsekvenserna av Norrmännens laxodlingar. Det är ju det jag alltid har sagt; "Tur jag inte äter fisk!" Då finns det i alla fall en sak jag inte behöver ha dåligt samvete för.

Nå, nu är det dags att nanna kudde. Måste vara pigg i morgon bitti, när jag på elevens val ska leda Stene skolas (alldeles nybildade) kör. Om ni vill kan ni kalla mig Hanna.

Inga kommentarer: