lördag, februari 07, 2009

Lat lördag...

...skönt...

Flickorna vaknade till vid nio, väckte mig någon halvtimma senare, så åt vi en fullständigt "obråkig" frukost innan Agnes skulle iväg på innebandyträning. Tuva och jag tog oss iväg till Bokia för att sätta sprätt på ett födelsedagspresentkort på 200:- Jag blev mycket fascinerad av valet av praktverket "Jorden" - en riktig fakta/kunskapsbok om vår lilla planet och dess plats i universum. Trodde kanske hon skulle vilja ha suddigum och någon "läsa-lätt-bok", men icke. Hemma igen satte vi oss och läste i den och hon var fullständigt klar över att solen var en gul stjärna, räknade dessutom upp alla planeterna i solsystemet utom Merkurius... Mycket imponerande.

"Hur vet du allt det här?" frågade jag.
"Men vi har ju jobbat med rymden i förskoleklassen..."

Snyggt jobbat Monica och Britt-Marie! Jag bugar mig.

Så såg vi Sverige detronisera tjeckerna i hockey (förövning inför morgondagen) och nu närmar sig nästa tv-begivenhet - schlagerfestivalen...

Agnes är på sova-över-kalas och Tuva har Hedvig här för övernattning. Ännu råder friden.

Inga kommentarer: