torsdag, januari 08, 2009

Upprörd konsument protesterar!!! Skärpning Sveas!!!

Min pappa säger alltid att vi ska vara så glada för att vi har Sveas konditori, det är minsann ett av de finaste konditorierna i mellansverige och bla bla bla och bla bla bla...

Det kanske är så vad gäller konditorivaror, men vad gäller produktion av lunchmat så har de fullständigt chanserat. Idag blev jag medlurad till TorgSveas av Hasse och Jörgen, beställde en köttfärspaj, det lät ju ofarligt... 64 riksdaler betalade jag för detta val. Ut kom tio minuter senare en paj med svampaktigt dallrande konsistens vars oläckra utseende bara motsvarades av dess unkna smak, det kändes som om jag fått en hårdmickrad pajusling som förvarats i kylen någon vecka eller så innan uppvärmningen. Skalet var alldeles mjukt och formbart och äggstanningen skimrade i gulgrönt. Nej fy tusan!

Ytterligare bevis; När Linda och jag var på SveasJärnvägsgatan senast så satsade jag på pannbiff och potatisgratäng och det var måhända något bättre, men ändå på gränsen till obehagligt. Pannbiffen måste ha kommit från Dafgård eller någon annan industrimatsproducent och den var mickrad till skosulekonsistens.

Beställer man en sallad så kan man få halvfrysta vattniga iskalla kycklingfilebitar på toppen, de går inte ens att få goda tillsammans med två deciliter mangoraja.

Nej det här ska jag inte utsätta mig för igen. Nu får det vara nog!!! Konditorer, bliv vid er läst, håll er till småkakorna!

Inga kommentarer: