tisdag, januari 13, 2009

Jag ser ljuset Jonatan!

Ljuset i kvalitetsredovisningstunneln... En gång om året vid den här tiden ska ingår det i rektorsjobbet att man ska kvalitetsredovisa sina verksamheter. Så har det varit i många år. Man ska samla utvärderingsbara data och sammanställa dem till begripliga produkter. Det borde inte vara så svårt. Det är det inte heller. Det är bara det att jag (och de flesta av mina kollegor) alltid hamnar i tidsnöd. Att jag (vi) inte förstår att det finns ett annat liv som ska levas också, en massa andra jobb som också ska göras, ungar som ska tas omhand och allt vad det nu är. Så sitter man där och svettas på slutet och så förbannar man sig själv och tänker; "Nästa år, då jäklar..."

När jag är färdig ska jag bjuda mig själv på en finare middag någonstans. Och nästa år, då jäklar...

Inga kommentarer: