lördag, januari 17, 2009

Sexistiska Nerikes Allehanda med sin sexistiska lördagsbilaga "Latte"...

"Latte" har varit föremål för diskussion många gånger sedan den började ges ut. "Inget för karlar", "en riktig skräpprodukt", "veckotidningsjournalistik som inte har i en morgontidning att göra", "förhärligande av gammeldags kvinnoideal" o.s.v.

Jag har inte brytt mig så mycket, mest bläddrat, tänkt "det är väl som Aftonbladet söndag ungefär, låt dom hållas..."

Men idag blev jag - som danskarna säger "pissesur". Vad står det där på baksidan egentligen?

"Vill du bli lattes omslagsflicka? Skulle du vilja bli omslagsflicka för en dag? Sminkas riktigt snygg och sedan plåtas för ett läckert tidningsomslag? Nu ger vi dig chansen. I vår ska vi låta några av våra läsare pryda lattes omslag. Vill du - eller någon du känner - bli en av dem?"

Ja varför inte? Jag ska tammefasiken anmäla mig. Vem vill inte bli omslagsflicka på latte och bli sminkad riktigt snygg. Sen ska jag kräva att få kläs i en riktig modekreation dessutom. Kanske den här klänningen från Fifth Avenue shoe repair som enligt "Sofis mode" är det hetaste svenska modeundret just nu. Det är varje läsares rätt att ha möjligheten att bli omslagsflicka i latte.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Jag säger bara: SÖK!!!

The Hawk sa...

Apsilut!

Regn sa...

Tänk, vi fnös och sa precis det samma hemma på torpet i helgen! Det mesta i Latte förutsätter att kärringar vill läsa trams. Inte undra på att mänskligheten inte kommit längre när vi låter oss tvångsmatas med sån skit. Vi vill inte ens se en riktigt snygg och läckert sminkad karl på omslaget!