fredag, september 19, 2008

Äntligen lite konst på väggarna...

Åkte till Elin, Mattias, Viggo och Ebbe för att kika på och kanske också köpa mig någon bild...

Elin är jag bekant med sedan flera år tillbaka. Hon jobbar som lärare vid Stene skola (även om hon tillfälligtvis är föräldraledig för att ta hand om lille Ebbe) och hennes make Mattias (och hans konstnärsskap) har jag råkat på just därför. Vi var på julmarknad utanför Örebro i december 2007 när jag hittade några målningar av Mattias som jag tyckte jättemycket om. Köpte dem tilll Lise i julklapp (hon blev jätteglad) och de pryder numera vardagsrumsväggen på Baldergatan.

På Fylstagatan har det däremot varit ganska tomt på väggarna. Möbler kan man köpa på Ikea, tapeter hos målarmästaren e.t.c. Men jag hade väldigt svårt att tänka mig att åka till Ikea och köpa också konsten. Det blev bara för... ...mainstream...

Efter kvällens shoppingtur känner jag mig i alla fall både nöjd och glad. Vill ni se ett exempel på vad jag köpt får ni gå in på Mattias hemsida och kika på "Kyrka 2002" under fliken "Konst". Den tyckte jag var jättefin. Hittade två andra också...

1 kommentar:

Unknown sa...

Håller med, IKEA-konst är inte kul att pryda väggarna med.
Det ska vara något mera speciellt.