söndag, september 28, 2008

Lundsbrunn, Västergötland, Götene...

Nyss hemkommen från ett intensivt dygn med Lärarförbundets styrelse och arbetsplatsombud. Jättespännande diskussioner och tankar, från alla håll, alltifrån "hur sjutton kan jag få högre lön" till "ska vi verkligen servera mellis med tanke på de nya EU-direktiven"...

Jag är ju lite dum i huvudet och ibland senkommen, trodde nog att jag skulle iväg på en vanlig "styrelseresa", fick lite ångest när jag insåg vad jag gett mig in på, tänkte; "dom kanske tycker det är skitjobbigt att ha en chef med sig, jag kanske begränsar deras diskussioner högst väsentligt"...

Nu blev det inte så och jag är glad och tacksam för att tillhöra en fackföreningsrörelse som Lärarförbundet, där vi - oavsett vilken sida av skranket vi befinner oss på - gemensamt kan fundera över svåra frågor.

God mat var det också, gott vin och ckokladprovning, så även i de delarna är jag nöjd. Det är trevligt på Lundsbrunn...

Inga kommentarer: