lördag, september 13, 2008

Lördag vid lunch...

...och jag är lite nyvaken... Körde barnen till Lise igår, det kändes som om veckan gått så fort, jag hade liksom inte riktigt fått nog av dem än. Man vänjer sig väl, hoppas jag.

Väl hemma kände jag hur trött jag var, tänkte, "sätter jag mig framför teven så somnar jag, bäst att göra något annat i stället..." Tappade upp ett bad, öppnade en öl, lade mig i badet och höll på att somna där i stället. Fullkomligt livsfarligt?!

Somnade tidigt och vaknade klockan elva!!! på förmiddagen. Brukar inte hända nuförtiden, annat var det när jag var ung, då sov jag till två om jag kunde och fick... Men det kanske behövdes.

Nu sitter jag här och dricker svart kaffe och käkar en rostad macka med prästost och apelsinmarmelad, läser lite i andras blogar och funderar på om jag ska ge mig ut till stugan idag. Det är ju i alla fall fint väder... Men det är inte jätteroligt att åka dit själv, det känns bara som om man åker dit för att kolla läget, klippa gräs, röja undan. Vi får se hur det blir.

Inga kommentarer: