tisdag, september 16, 2008

Internet är fantastiskt...

Hittade en nyskriven kommentar på ett inlägg jag skrev i våras, så här stod det:

"Hej där, ere möjligen så att någon av er (kanske Håkan?) har jobbat på tybble fritids eller något sådant... minns när ja va liten å vi va till kumla me nån fritidsledare som spela i nåt band.. vi fick en LP å ja lyssna på den jämt, men den e borta (senaste 14 åren) kom på namnet häromnatten när ja sov tror jag, å e rätt säker de va just tom bombadill så ja sökte på de på google :) tacksam för svar /David"

Det var ju jag, och det hade jag ju, och David kom jag ihåg och visst är det fantastiskt att man kan googla ett bandnamn och hitta en blog och få kontakt med någon man inte träffat på över 20 år. Händelser av den karaktären har inträffat ett par gånger, jag tycker det är häftigt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt otroligt!!!

Ett gammalt Tom bombadill fan. Det är på tiden han får en ny LP. Det kanske finns några kvar.

Här är ett annat punktips från nätet:

http://www.punktipset.se/band.asp?id=416&bID=543

Janne

The Hawk sa...

Hej Janne!

45-84:- Tänk om vi hade fått det då, då hade vi varit miljonärer...

Men "punktipset"?

Puss!