torsdag, september 04, 2008

De kom, sågs, åt, drack och segrade...

Jag vet inte om mina intryck av kvällen är implicerbara på de andra, men jag hade i alla fall jättetrevligt.

Till min enkla boning kom (utan särskild ordning alls...) Linda, Maud, Viktoria, Maj-Britt, Per, Mats Ö, Mathz L, Ulla, Gunnel, Ann-Sofie, Leif, Elisabeth, Rolf, Lise-Lott, Hasse, Jörgen, Anders A...

Jag skulle såklart haft mingelkameran framme, jag har ju alltid kameran med mig. Blev kanske tagen av stundens allvar för inte ett enda kort blev taget.

Vi käkade pizza och drack varierande drycker och de flesta såg nöjda och glada ut när de gick hem.

Jag blev fascinerad av alla "hemodlade" presenter; malört till brännvinskryddning och färska chilifrukter från Ulla (kanske också tomater, annars var de från någon annan, goda var de i varje fall), charlottenlök från egen täppa från Mathz, hemslungad honung från Maud, hembakt bröd, mycket roligare än den obligatoriska vinflaskan, jag är mycket tacksam.

Så kom det goda böcker att läsa under barnfria veckor, smarriga chokladklubbor från Venus-choklad i Askersund, porslinsblommor och andra blommor i fina krukor, en ljuvlig lavendel att ha på verandan eller sätta ut i trädgården...

Jag är mycket tacksam och glad för att ni kom, allihop. Utan människor i sin närhet är man blott intet.

M.K, K.A, L.B, G.H och G.A missade festiviteten av olika anledningar och får bjudas hit vid senare tillfälle...

Surmutten Roland valde att gå på hockey i stället. Synd om honom, mest.

Inga kommentarer: