fredag, september 26, 2008

Fantastiska höstdagar just nu, bäst att ta dem tillvara...





Agnes och Tuva och jag tog en tur till stugan i onsdags kväll, bara för att se "hur det var" och för att kolla om det kommit några trattisar... Om det hade... Vi plockade nästan en kasse full på mindre än en timma. Det räckte både till oss och mina föräldrar och jag kan lova att det var hur gott som helst.
"Jag vill aldrig sälja stugan", sade Agnes på vägen hem.
"Men det ska vi väl inte heller", svarade jag, "varför säger du så?"
"För att Farmor och Farfar sa att det var lika bra för att vi inte varit där just nåt i sommar..."
"Nä men det kanske beror på att Lise och jag flyttat isär och på att vi byggt om ett hus och på att det regnat för mycket de gånger vi kunnat åka..."
"Jamen dom sa så."
"Dom ska inte säga något alls, dom ska inte bry sig om hur vi gör."
"Nä för när du inte vill ha den längre så kan jag köpa den."
"Då får du och Tuva den om ni fortfarande vill ha den, så kan jag komma och hälsa på er sedan."
"Ja för jag älskar det här stället."
Ibland undrar jag hur äldre människor tänker. Om de överhuvudtaget gör det... Och även om de nu fundrar över hur mycket vi är i stugan, varför ska de prata med Agnes om det? Hon har väl nog att fundera på ändå. Puckon...

1 kommentar:

Agnes sa...

ja vad mycket svamp vi fick. gott gott


agge