onsdag, mars 21, 2012

Resmål - målresa...



Som jag skrev häromdagen satt jag och tittade över vardagsekonomin för april månad och insåg att det fanns mer utgifter än inkomster... Det var en bedrövelse i sig, men så kan det naturligtvis bli någon gång. Får nypa av den redan skrala reskassan. Inser att det knappast kan bli någon utlandsresa för oss i sommar. Trist, men så är det.

Å andra sidan, varför ska man ha en sommarstuga om man nästan aldrig är där. Vi får väl njuta av Tjugesta och Glanshammarstrakten i sommar. Det är faktiskt inte det sämsta.

Men om vi sparar ordentligt så kanske vi kan göra en bra resa när jag fyller 50 i stället. DN är ju alltid rolig att kika i om man är reslysten och jag har kikat på en Indienresa som skulle kunna vara fin för oss någon gång vintern 2013. Delhi, lite tigersafari, Taj Mahal, det skulle kunna bli en härlig upplevelse. Jag har ju bara sett små delar av södra Indien för väldigt länge sedan och ungarna har inte upplevt Asien alls. Vad tror ni om den här?

2 kommentarer:

FrkLugn sa...

Det låter spännande. Komplettera med några dagar i Goa för att slappa lite efter resprogrammet.

The Hawk sa...

Skulle man ju absolut göra! Men så länge får väl de stackars barnen inte vara lediga från skolan...