måndag, mars 05, 2012

Lite jobb och sen en film på det...

Det var väl ungefär så min måndag var... En eftermiddag/halv kväll med ett gäng presumtiva skolledare i Askersund - på temat "ekonomi", vilket väl i sanningens namn inte är den roligaste delen av det här jobbet och sen hem, lagom trött och dan. Hittade en film jag bränt för ett tag sedan men inte kommit mig för att titta på. Stoppade i den i dvd:n och småflinade förtjust i en och en halv timme eller så.

Heartbreaker. Eller L´arnacouer i orginal. Romain Duris och Vanessa Paradis i en riktigt småputtrig fransk romantisk komedi med flera kluriga vändningar och riktigt roliga scener. Bra skådespeleri och en fransk touch på det hela. Jag skulle förstås hellre ha sett Audrey Tautou i den kvinnliga huvudrollen eftersom jag är platoniskt förälskad i henne, men Vanessa Paradis gjorde det riktigt bra. 4 långvariga förlovningar av 5.

Inga kommentarer: