lördag, mars 03, 2012

Rensar huvudet och öronen med lite UFO




Man kan bara lyssna på så mycket melodifestival innan man börjar må illa... Nu tar jag ett glas vin och lyssnar på UFO:s nya album "Seven deadly".

Vi pratar alltså om bandet som i mitt tycke gjorde en av de allra bästa av de "dubbellivar" som kom i slutet på sjuttiotalet och början på åttiotalet. "Live and dangerous" med Thin Lizzy och Dylans "At Budokan" är de enda verkliga konkurrenterna - om du frågar mig.

Jag såg UFO i Göteborg 1980 om jag inte minns fel. Det var en höjdarkonsert. Jag skulle gärna se dem igen.

Jag är sjukt imponerad. Phil Mogg sjunger som en gud och allt låter vitalt och melodiskt precis som förr, trots att alla i bandet måste närma sig pensionsåldern - pre Reinfeldt i alla fall... Tunggung helt enkelt!

Inga kommentarer: