måndag, mars 19, 2012

När kommer våren? På riktigt? När kommer den glada tiden?

När kan jag få känna mig lite pigg och livfull igen? Just nu tycker jag livet suger nämligen. Stundande omorganisation på jobbet, den är jag inte särskilt glad över... Räkningar som överstiger månadslönen i april, hur kul är det? Huslån, el, CSN, Radiotjänst, Boxer, telefoner, fan och hans moster... Service på bilen, nya sommardäck som måste köpas. Det blir till att suga på ramarna en månad till. Fryser gör jag också, idag blåste det ju halv storm på eftermiddagen.

Klag klag klag, gnäll gnäll gnäll - ibland får man kosta på sig.

Kanske läga att söka nytt jobb. Jag hade verkligen tänkt att klara tjugofemårsanställningen i Kommunen, men om jag ska göra något annat i livet kanske det faktiskt är läge nu, innan jag blir för gammal och för trött. Eljest får jag väl emigrera till Irland.

1 kommentar:

FrkLugn sa...

Klart man får klaga, ibland.

Våren är här, kan jag lova. Det kliar i ögonen och det brukar vara ett vårtecken.